Porady konsumenckie

Powiatowy i Miejski Rzecznik Konsumentów

W Krakowie porady konsumenckie są udzielane przez Powiatowego i Miejskiego Rzecznika Konsumentów.

Konsumentów przyjmują pracownicy Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Krakowie, w siedzibie przy Al. Powstania Warszawskiego 10, Centrum Administracyjne, parter, box 49, Biuro Prawne Miejskiego Rzecznika Konsumentów, bez konieczności wcześniejszego umawiania się:

od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.40 do 15.30.

Do Punktu Konsultacji Prawnych można zgłaszać się:

  • osobiście (box 49 – parter ),
  • telefonicznie: 12-61-69-231, 12-61-69-232,
  • elektronicznie: www.bip.krakow.pl.

Porady przez internet udzielane są wyłącznie konsumentom w sporze z przedsiębiorcą, jeżeli nadawca wiadomości podał swój adres zamieszkania (bez numeru domu i mieszkania).

Klub Federacji Konsumentów

Porady konsumenckie są również udzielane w Klub Federacji Konsumentów.

  • adres: 31-347 Kraków, ul. Kapelanka 54
  • tel./faks 692 077 004
  • e-mail: krakow@federacja-konsumentow.org.pl

Godziny, w których odzdział jest otwarty:

  • poniedziałek: 13:00 – 18:00
  • wtorek: 10:00 – 15:00
  • czwartek: 13:00 – 18:00
  • piątek: 10:00 – 15:00

Infolinia Konsumenckiej Federacji Konsumentów

Bezpłatne porady dotyczące spraw konsumentów są także dostępne dzięki bezpłatnej Infolinii: 800 007 707 dostępnej od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00.

Infolinia – bezpłatna pomoc prawna – przeznaczona jest tylko dla indywidualnych konsumentów, nie obsługuje przedsiębiorców.

Telefony odbierają prawnicy.

Należy  wcześniej przygotować:

  • konkretne, uporządkowane pytania (co ułatwi sprawne zapoznananie się ze sprawą);
  • dokumenty, na których podstawie przedstawicie Państwo swój problem.

Dzięki poradom prawnicy:

  • wskażą, jak rozwiązać z prawnego punktu widzenia problem i dołożą należytych starań, by dla Państwa satysfakcji i zgodnie z obowiązującym prawem strony sporu szybko rozwiązały go;
  • ewentualnie wskażą inną instytucję, która specjalizuje się w rozwiązywaniu takich właśnie, jak Państwa, problemów.
  • Jeżeli sprawa wymaga wyjaśnienia, interwencji, porady bezpośredniej, napisania wystąpienia do przedsiębiorcy lub podmiotu administracji na pewno prawnicy wskażą Państwu właściwą osobę z terenowego oddziału Federacji Konsumentów – to terenowe poradnie konsumenckie, w których możecie Państwo skontaktować się z kompetentną i rozumiejącą problemy konsumenckie osobą, w oddziałach znajdziecie Państwo zespół ekspertów/prawników, którzy przejrzą dokumenty, wyjaśnią je, napiszą pismo, w tym pismo procesowe.

    Po rozmowie z konsultantem możecie Państwo dosłać dokumenty, o które zostaliście poproszeni na adres: info@federacja-konsumentow.org.pl