Porady konsumenckie
Powiatowy i Miejski Rzecznik Konsumentów
W Krakowie porady konsumenckie są udzielane przez Powiatowego i Miejskiego Rzecznika Konsumentów.
Konsumentów przyjmują pracownicy Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Krakowie, w siedzibie przy Al. Powstania Warszawskiego 10, Centrum Administracyjne, parter, box 49, Biuro Prawne Miejskiego Rzecznika Konsumentów, bez konieczności wcześniejszego umawiania się:
od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.40 do 15.30.
Do Punktu Konsultacji Prawnych można zgłaszać się:
- osobiście (box 49 – parter ),
- telefonicznie: 12-61-69-231, 12-61-69-232,
- elektronicznie: www.bip.krakow.pl.
Porady przez internet udzielane są wyłącznie konsumentom w sporze z przedsiębiorcą, jeżeli nadawca wiadomości podał swój adres zamieszkania (bez numeru domu i mieszkania).
Klub Federacji Konsumentów
Porady konsumenckie są również udzielane w Klub Federacji Konsumentów.
- adres: 31-347 Kraków, ul. Kapelanka 54
- tel./faks 692 077 004
- e-mail: krakow@federacja-konsumentow.org.pl
Godziny, w których odzdział jest otwarty:
- poniedziałek: 13:00 – 18:00
- wtorek: 10:00 – 15:00
- czwartek: 13:00 – 18:00
- piątek: 10:00 – 15:00
Infolinia Konsumenckiej Federacji Konsumentów
Bezpłatne porady dotyczące spraw konsumentów są także dostępne dzięki bezpłatnej Infolinii: 800 007 707 dostępnej od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00.
Infolinia – bezpłatna pomoc prawna – przeznaczona jest tylko dla indywidualnych konsumentów, nie obsługuje przedsiębiorców.
Telefony odbierają prawnicy.
Należy wcześniej przygotować:
- konkretne, uporządkowane pytania (co ułatwi sprawne zapoznananie się ze sprawą);
- dokumenty, na których podstawie przedstawicie Państwo swój problem.
Dzięki poradom prawnicy:
Jeżeli sprawa wymaga wyjaśnienia, interwencji, porady bezpośredniej, napisania wystąpienia do przedsiębiorcy lub podmiotu administracji na pewno prawnicy wskażą Państwu właściwą osobę z terenowego oddziału Federacji Konsumentów – to terenowe poradnie konsumenckie, w których możecie Państwo skontaktować się z kompetentną i rozumiejącą problemy konsumenckie osobą, w oddziałach znajdziecie Państwo zespół ekspertów/prawników, którzy przejrzą dokumenty, wyjaśnią je, napiszą pismo, w tym pismo procesowe.
Po rozmowie z konsultantem możecie Państwo dosłać dokumenty, o które zostaliście poproszeni na adres: info@federacja-konsumentow.org.pl
Najpopularniejsze tematy
Kalendarz
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
« sie | ||||||
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 |