Wesprzyj nas

Światowy Dzień (Praw) Konsumenta

shopping_bagsDzisiaj, 15 marca 2011 r. przypada Światowy Dzień (Praw) Konsumenta. Święto to zostało ustanowione prawie 30 lat temu w USA i przypada w rocznicę przemówienia prezydenta Johna Kennedy’ego, wygłoszonego w roku 1962 w Kongresie Stanów Zjednoczonych i dotyczącego projektu ustawy o ochronie praw konsumenta. Wówczas to prezydent USA sformułował cztery podstawowe prawa konsumentów: do informacji, do wyboru, do bezpieczeństwa i do reprezentacji.

Z okazji tego święta warto przypomnieć, gdzie możemy szukać pomocy, jeśli po odejściu od kasy czujemy się rozczarowani.

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów mieści się przy al. Powstania Warszawskiego 10 (I piętro, box 72). Czynne jest od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.40 do 15.30. Poradę prawną można uzyskać zarówno osobiście, jak i telefonicznie: 12-61-69-231 lub 12-61-69-232 oraz poprzez e-mail wysyłając wniosek pod adres rzecznik.konsumentow@um.krakow.pl. Konsumenci przyjmowani są bez konieczności wcześniejszego umawiania się. Porady prawne są bezpłatne, ale są one udzielane wyłącznie mieszkańcom powiatu krakowskiego (miejskiego oraz ziemskiego).

Natomiast pod numerem telefonu 0-800-800-008 działa bezpłatna infolinia konsumencka Stowarzyszenia Konsumentów Polskich. Czynna jest w dni powszednie od godziny 9.00 do 17.00.

Pomocą służy także Federacja Konsumentów, Oddział w Krakowie, Rynek Główny 29, tel. 12-422-64-62. Biuro federacji czynne jest od poniedziałku do piątku od godziny 10.30 do godziny 17.30.

15.03.2011, 12:46, dodała: Ola

Tagi: ,

Dodaj komentarz


  • Gallery

    dsc_0127 dsc_0126 dsc_0125 dsc_0124
  • Najpopularniejsze tematy