Wesprzyj nas

Rzeżucha na wiosnę

rzeżucha2Zima powoli odchodzi, a wiosna zbliża się coraz szybciej dlatego miło pomyśleć o czymś, co nam się z tą nadchodząca porą roku kojarzy. Ja wybrałam rzeżuchę, która stanowi przyjemną dekorację naszego wiosennego i wielkanocnego stołu. Jest bardzo ważnym elementem diety, bo zawiera komplet cennych witamin: A, B1, B2, C, E, K, PP, a także sole mineralne oraz pierwiastki: żelazo, wapń, magnez, fosfor, chrom, siarkę i jod. Można ją wysiewać w domu – w płaskim naczyniu wyłożonym wilgotną watą lub ligniną bądź w kiełkownicy. Może też stanowić element dekoracyjny i wtedy wysiewa się ją np. w ozdobnych półmiskach, kieliszkach, a nawet w wydmuszkach z jajek. Po ok. 9 dniach wyrośniętą rzeżuchę ścina się nożyczkami i stosuje jako dodatek do sałatek, surówek, zup, a także do dekoracji kanapek. Znakomicie smakuje ze świeżym masłem i pieczywem. Roślina ta ma specyficzny smak i wiele zalet, bo oczyszcza krew, wspomaga prawidłową pracę trzustki, pomaga w przezwyciężeniu wiosennego wyczerpania, a także usuwa z organizmu nagromadzone w ciągu zimy toksyny i wzbogaca go w zestaw naturalnych witamin i minerałów oraz dezynfekuje drogi moczowe. Jest także źródłem łatwo przyswajalnego jodu. Regularne spożywanie rzeżuchy jest zalecane m.in. przy: anemii, zaburzeniach krążenia, chorobie wieńcowej i dolegliwościach reumatycznych. A więc – jedzmy rzeżuchę:)

18.03.2010, 11.20, dodała: Ola

Tagi:

Dodaj komentarz


  • Gallery

    dsc_0127 dsc_0126 dsc_0125 dsc_0124
  • Najpopularniejsze tematy